Angol nyelvű bölcsődei és óvodai program
Abban hiszünk, hogy a gyermekek nevelésének és oktatásának legjobb módja a játék. A játék amellett, hogy a legjobb önkifejező-, és a legfontosabb eszköz a gyermekek számára mind maguk, mind a környezetük és a körülöttünk lévő világ tevékeny megismerésére, egyben a legjobb mód is az alapvető ismeretek elsajátítására, és új készségek megtanulására.





Minden gyermek kíváncsi a körülötte lévő világra, ezért a pedagógusok fő feladata, hogy támogassák a gyermeki képzelet szárnyalását, elősegítsék a kreatív és kritikus gondolkodásmód fejlődését, segítsenek minél több új készség elsajátításában, valamint hogy szerető gondoskodással hozzájáruljanak a gyerekek szociális és a pozitív önértékelésének fejlődéséhez, mind a saját mind mások érzelmeinek felismeréséhez, értelmezéséhez és annak kezeléséhez.
A gyermekek komplex fejlesztését és nevelését hat területre bontottunk: szociális és érzelmi fejlődés / kommunikációs és nyelvi fejlesztés / kognitív fejlesztés / kreatív és művészeti fejlesztés / környezeti és kulturális tudatosságra nevelés / testi és mozgásos fejlesztés.
Többcélű Intézményünk, teljes körű szakhatósági engedéllyekkel rendelkező óvoda és bölcsőde (Óvoda OM kód: 200282 / Bölcsőde ágazati azonosító: S0237250) és minden Magyarországon érvényben lévő oktatási, biztonsági, tűzvédelmi és egészségügyi törvényi előírásnak és rendelkezésnek megfelel.
Vegyes korcsoport és komplex fejlesztés
Töbcélű intézményünkben, az angol nyelvi bölcsődei és óvodai programunk kialakításánál nagyon koncentráltunk arra, hogy a későbbi iskolakeresés során számos alternatíva (kétnyelvű, idegen-, vagy magyar nyelvű, illetve alternatív oktatási rendszer) közül választhassanak majd a magyar és kétnyelvű családok.
A vegyes korosztály egyik sajátossága folytán pedig a program különös figyelmet tud fordítani a differenciált, kiscsoportos tevékenységekre, melyek elősegítik a megfelelő iskolai felkészülést.
Miközben arra törekszünk, hogy a gyerekek lehetőleg minél több új készséget és tudást sajátítsanak el, arra is kifejezetten nagy hangsúlyt fektetünk, hogy olyan fontos emberi tulajdonságokkal és értékes viselkedési formákkal is ismerkedjenek, mint a türelem, felelősségtudat, figyelmesség, gondoskodás, önállóság, koncentráció, önfegyelem, önbizalom és a csapatmunka.
Projekt módszer
Pedagógusaink projekt módszert használnak: a nevelési év heteinek külön témája van, a tanulás pedig játékos, komplex, kiscsoportos foglalkozásokon alapszik. Ez a pedagógiai megközelítés alapvetően a gyermekek természetes kíváncsiságára épül, lehetővé téve az önfeledt elmélyülést egy adott témakörben, folyamatos és véget nem érő kérdésfeltevést az adott témával kapcsolatban és a tanulságok egyéni vagy csoportos körben történő megvitatását.
A projekt-alapú megközelítéssel elsődleges célunk felkelteni a gyerekek természetes érdeklődését és a tudás iránti vágyát. A projekt módszer során a gyerekek a különböző tevékenységek és a feladathelyzetek közben a saját tapasztalataik, érzékeléseik segítségével az egyéni megfigyeléseikből tanulnak és vonnak le következtetéseket. A cél az, hogy valamit létrehozzanak, vagy egy problémát megoldjanak, és a közben elsajátított tanulás pedig csak egy eszköz, ami az ’alkotás’ és közös munka hozadéka.
Így például egy kirándulással és almaszedéssel egybekötött egyszerű sütemény elkészítése közben a gyermekek az átélt alkotó és kreatív tevékenység során olyan tapasztalatokra tesznek szert, amelyek mind a mozgásos, a kognitív, a szociális, mind pedig a kommunikációs fejlődésüket segítik.
Különleges finom-motorikus műveleteket fejlesztenek, ismereteket szereznek ízekről, összetevőkről, mennyiség fogalmat értelmeznek, együttműködnek társaikkal, új szavakat tanulnak, kifejezéseket rögzítenek és szívesebben oldanak meg feladatlapokat is a témával kapcsolatban a közös emlékek eredményeképp.
A projekt módszer használata során az óvodapedagógus szerepe sem a hagyományos módon alakul; a feladata sokkal konstruktívabb, hiszen átengedi a gyermekek számára a kezdeményezést, és együtt dolgoznak a projekt kivitelezésében, ami a biztos siker záloga.
'Pozitív nevelés’ módszere
Intézményünk pedagógusai a ‘pozitív nevelés’ módszerét használják a megfelelő viselkedés ösztönzésére. Ez egy szelíd, időigényes ugyanakkor határozott és hosszú távon nagyon sikeres fegyelmezési módszer, amely se nem büntető se nem megengedő, hanem elsősorban a gyerekek kapcsolódását, kötődését és a bizalmas légkör kialakulását segíti elő, továbbá hozzájárul, hogy mindenki egyaránt fontos tagnak érezze magát a közösségen belül. A pozitív nevelés alapja a tisztelet és a bizalom, és annak az elismerése, hogy a gyermekek többre képesek, mint azt hisszük. A pedagógusok célja, hogy egy kölcsönös tiszteletteljes kapcsolatot alakítsanak ki és a kötődésen illetve a közösséghez való kapcsolódáson keresztül tanulják meg a gyerekek a helyes és helytelen viselkedés közötti különbségeket, okuljanak a kudarcokból, ösztönözzék a próbálkozásokat, illetve lehetőségük legyen arra, hogy megtapasztalják a egyéni szándék erejét is a konstruktív problémamegoldás során.
A ‘pozitív nevelés’ során elsősorban biztatást és bátorítást használunk a jutalmazás és dicséret helyett, minden erőfeszítést és előrelépést észreveszünk és pozitívan értékelünk, nem csak a sikert, hanem az igyekezetet is.
Célunk, hogy a gyerekekben hosszú távú önbecsülést és egészséges önkritikát építsünk ki és felhatalmazzuk őket a helyes cselekvésre, támogassuk őket annak a felfedezésében, hogy milyen sokra képesek.