Angol nyelvű bölcsődei és óvodai program

Abban hiszünk, hogy a gyermekek nevelésének és oktatásának legjobb módja a játék. A játék amellett, hogy a legjobb önkifejező-, és a legfontosabb eszköz a gyermekek számára mind maguk, mind a környezetük és a körülöttünk lévő világ tevékeny megismerésére, egyben a legjobb mód is az alapvető ismeretek elsajátítására, és új készségek megtanulására.

Minden gyermek kíváncsi a körülötte lévő világra, ezért a pedagógusok fő feladata, hogy támogassák a gyermeki képzelet szárnyalását, elősegítsék a kreatív és kritikus gondolkodásmód fejlődését, segítsenek minél több új készség elsajátításában, valamint hogy szerető gondoskodással hozzájáruljanak a gyerekek szociális és a pozitív önértékelésének fejlődéséhez, mind a saját mind mások érzelmeinek felismeréséhez, értelmezéséhez és annak kezeléséhez.

A gyermekek komplex fejlesztését és nevelését hat területre bontottunk: szociális és érzelmi fejlődés / kommunikációs és nyelvi fejlesztés / kognitív fejlesztés / kreatív és művészeti fejlesztés / környezeti és kulturális tudatosságra nevelés / testi és mozgásos fejlesztés.

Többcélű Intézményünk, teljes körű szakhatósági engedéllyekkel rendelkező óvoda és bölcsőde (Óvoda OM kód: 200282 / Bölcsőde ágazati azonosító: S0237250) és minden Magyarországon érvényben lévő oktatási, biztonsági, tűzvédelmi és egészségügyi törvényi előírásnak és rendelkezésnek megfelel.


Vegyes korcsoport és komplex fejlesztés

atoz-vegyes-korcsoport-fejlesztes-modszer.jpg

Töbcélű intézményünkben, az angol nyelvi bölcsődei és óvodai programunk kialakításánál nagyon koncentráltunk arra, hogy a későbbi iskolakeresés során számos alternatíva (kétnyelvű, idegen-, vagy magyar nyelvű, illetve alternatív oktatási rendszer) közül választhassanak majd a magyar és kétnyelvű családok.

A vegyes korosztály egyik sajátossága folytán pedig a program különös figyelmet tud fordítani a differenciált, kiscsoportos tevékenységekre, melyek elősegítik a megfelelő iskolai felkészülést.

atoz-vegyes-korcsoport-fejlesztes.jpg

Miközben arra törekszünk, hogy a gyerekek lehetőleg minél több új készséget és tudást sajátítsanak el, arra is kifejezetten nagy hangsúlyt fektetünk, hogy olyan fontos emberi tulajdonságokkal és értékes viselkedési formákkal is ismerkedjenek, mint a türelem, felelősségtudat, figyelmesség, gondoskodás, önállóság, koncentráció, önfegyelem, önbizalom és a csapatmunka.


Projekt módszer

atoz-projekt-modszer.jpg

Pedagógusaink projekt módszert használnak: a nevelési év heteinek külön témája van, a tanulás pedig játékos, komplex, kiscsoportos foglalkozásokon alapszik. Ez a pedagógiai megközelítés alapvetően a gyermekek természetes kíváncsiságára épül, lehetővé téve az önfeledt elmélyülést egy adott témakörben, folyamatos és véget nem érő kérdésfeltevést az adott témával kapcsolatban és a tanulságok egyéni vagy csoportos körben történő megvitatását.

A projekt-alapú megközelítéssel elsődleges célunk felkelteni a gyerekek természetes érdeklődését és a tudás iránti vágyát. A projekt módszer során a gyerekek a különböző tevékenységek és a feladathelyzetek közben a saját tapasztalataik, érzékeléseik segítségével az egyéni megfigyeléseikből tanulnak és vonnak le következtetéseket. A cél az, hogy valamit létrehozzanak, vagy egy problémát megoldjanak, és a közben elsajátított tanulás pedig csak egy eszköz, ami az ’alkotás’ és közös munka hozadéka.

atoz-projekt-nevelesi-modszer.jpg

Így például egy kirándulással és almaszedéssel egybekötött egyszerű sütemény elkészítése közben a gyermekek az átélt alkotó és kreatív tevékenység során olyan tapasztalatokra tesznek szert, amelyek mind a mozgásos, a kognitív, a szociális, mind pedig a kommunikációs fejlődésüket segítik.

Különleges finom-motorikus műveleteket fejlesztenek, ismereteket szereznek ízekről, összetevőkről, mennyiség fogalmat értelmeznek, együttműködnek társaikkal, új szavakat tanulnak, kifejezéseket rögzítenek és szívesebben oldanak meg feladatlapokat is a témával kapcsolatban a közös emlékek eredményeképp.

A projekt módszer használata során az óvodapedagógus szerepe sem a hagyományos módon alakul; a feladata sokkal konstruktívabb, hiszen átengedi a gyermekek számára a kezdeményezést, és együtt dolgoznak a projekt kivitelezésében, ami a biztos siker záloga.


'Pozitív nevelés’ módszere

atoz-pozitiv-neveles-modszere.jpg

Intézményünk pedagógusai a ‘pozitív nevelés’ módszerét használják a megfelelő viselkedés ösztönzésére. Ez egy szelíd, időigényes ugyanakkor határozott és hosszú távon nagyon sikeres fegyelmezési módszer, amely se nem büntető se nem megengedő, hanem elsősorban a gyerekek kapcsolódását, kötődését és a bizalmas légkör kialakulását segíti elő, továbbá hozzájárul, hogy mindenki egyaránt fontos tagnak érezze magát a közösségen belül.  A pozitív nevelés alapja a tisztelet és a bizalom, és annak az elismerése, hogy a gyermekek többre képesek, mint azt hisszük. A pedagógusok célja, hogy egy kölcsönös tiszteletteljes kapcsolatot alakítsanak ki és a kötődésen illetve a közösséghez való kapcsolódáson keresztül tanulják meg a gyerekek a helyes és helytelen viselkedés közötti különbségeket, okuljanak a kudarcokból, ösztönözzék a próbálkozásokat, illetve lehetőségük legyen arra, hogy megtapasztalják a egyéni szándék erejét is a konstruktív problémamegoldás során. 

atoz-pozitiv-nevelesi-modszer.jpg

A ‘pozitív nevelés’ során elsősorban biztatást és bátorítást használunk a jutalmazás és dicséret helyett, minden erőfeszítést és előrelépést észreveszünk és pozitívan értékelünk, nem csak a sikert, hanem az igyekezetet is. 

Célunk, hogy a gyerekekben hosszú távú önbecsülést és egészséges önkritikát építsünk ki és felhatalmazzuk őket a helyes cselekvésre, támogassuk őket annak a felfedezésében, hogy milyen sokra képesek.